יום רביעי, 26 באוגוסט 2009

קצת חדשות טלביזיה בריטית

הידיעה המרעישה שכבר מתפחתחת כמה זמן כבר וכנראה תשפיע על תעשיית הטלביזיה הבריטית בעתיד הקרוב,היא ההתנקות שהזכיין הסקוטי STV מנהל בימים אילו מספק התוכן הראשי שלו ITV .

למי שלא יודע בעבר ITV חולקה לזכיינים על פי איזורים גיאורפים (ללונדון היו שני זכיינים,אחת לשבוע והשניה לסוף השבוע) ,במהלך שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים,החלו הזכיינים לבלוע אחד את השני באמצעות מיזוגים ורכישות עד שב2003 נשארו שתי חברות גדולות "קרלטון" ו"גרניידה" ,השתיים התמזגו באותה שנה לחברת אחת גדולה שנודעת מאז בתור חברת הITV .

לITV ,נשארו אחרי החברה שנושאת את שם הגוף שלושה זכיינים קטנים יחסית שלא נכללו במיזוג הגדול.הזכיין הגדול ביותר הוא STV הנמצא בסקוטלנד.

STV היא רשת שידור לכל דבר,הם מפיקים דרמות דרך חברת ההפקה שהיא חברת בת שלהם,הדרמה הכי מוצלחת ופופלארית שלהם (שלא לדבר ארוכת שנים ) היא טאגארט ,דרמת בילוש סקוטית ששמה הפך למילה נרדפת לעשייה טלביזיונית .מלבד טאגרט STV גם מימנה סדרות מצוינות כמו ריבוס,מק'קולם וכו' ,לזרוע המפיקה של הרשת קוראים SMG .

השנה הרייטינג של דרמות הITV ירד בצורה דרסטית,לפי תנאי הזכיון של STV ,על כל דרמת ITV שהם משדרים הם צריכים לממן בסביבות שישה אחוז מעלות הדרמה ,מה שבשנה האחרונה עלה להם המון כסף והניב להם מעט הכנסות בשל הרייטניג הנמוך.STV לפיכך החליטו החלטה עיסקית שלא לשדר באופן אוטומטי כל דרמה של ITV ובפועל ביטלו את רכישתם של כמעט כל הדרמות לשנה הקרובה (דוק מרטין,רציחות במידסמור,בלו מרדר ועוד) ,הדרמה היחידה שהם רכשו תהיה Murderland דרמת מתח בשלושה חלקים בכיכובו של רובי קולטריין יליד סקוטלנד.

ITV שבעבר יכלו לכופף להם את היד (לסקוטים) נמצאים היום בשפל חסר תקדים מבחינת הרייטניג של הדרמות שלהם,בעבר הם היו מספיק חזקים להתעלל בשעות שידור של דרמת הדגל הסקוטית (טאגארט) ואף להוריד אותה מסרטים של שעתיים לפרקים של של שעה אך המצב השתנה כיום,STV התחייבה להשתמש בכסף שהיא תחסוך על הקרנות הדרמות הללו להפקות מקור חדשות משל עצמם.

הסקוטים יאצלו לראות את הדרמות בשידורים החוזרים בפלטפורמות הדיגטאליות ,או בערוצי הכבלים השונים ,STV השאירה את שתי אופרות הסבון של ITV (אמרדייל וקורניישון סטרייט) לטובת המכורים,יתכן שSTV תהפוך לשחקן חדש בשוק הדרמה אחרי שהסירה כמעט את הקביים של ITV .

כמו כן STV החלה לרכוש תוכן מהרשת האירית RTE ,האירים מפיקים מעט דרמות בשנה,בינהם את סדרת המשטרה single handed (פרק אחד כפול בשנה) ,שהיתה ראויה לשידור בITV וגם תשודר בקרוב בSTV .

יתכן שלצופים המודל החדש יעשה רק טוב,בבריטניה יש המון כוחות יצירתיים מעולים ומיעוט הגופים המפיקים לא טוב לתעשיה.

אם כבר אנחנו מדברים על גופי שידור חדשיים,רשת סקיי (שהיא לא ממש חדשה) מתקדמת במעט הדרמות שהיא מפיקה לשנה הבאה Going postal עפ"י ספר של טרי פראצ'ט ,כבר מלוהקת ומצטלמת בימים אילו לשידור בפסחא שנה הבאה כנראה,אם להסיק מההפקה האחרונה שסקיי עשו לספר של פרצ'ט ,צפוי פה לא פחות מאפוס טלביזיוני.Strike back דרמת האקשן בשישה פרקים שהם מתכננים כבר לוהקה ותכלול שחקים כמו ריצ'ארד ארמיטג' (רובין הוד) ואנדרו לינקולן בתפקידים הראשיים ,לצידם ג'ודהי מאי ,אורלה בריידי ,ניקולה סטייפלטון ולורה גרינווד.הדרמה מתוכננת למתישהו בשנה הבאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה