יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

CBS Drama

בשעה טובה ומוצלחת ערוץ CBS דרמה התחיל להיות משודר אצלי היום,דובר אנגלית ועם כתוביות לעברית כמו שצריך,מספר 192 בממיר של יס,אל תווותרו עליו.

בגדול מדובר בערוץ סדרות שאותן מפיצה זרוע ההפצה של סי בי אס,לא כולן שודרו במקור בCBS אבל הם מופצים ע"י החברה,בלינק הבא בוויקיפדיה יש רשימה של סדרות שאותן מפיצה החברה ,הם מחולקים בערוצים הרלוונטים לפי ז'אנרים (דרמה,אימה,אקשן או ריאלטי) ,אבל סביר להניח שיש סיכוי שנראה את הסדרות מהרשימה הזו בוויקפידיה (בהנחה שהיא מדיוקת.

בינתיים משודרות הסדרות הבאות בימים שני עד שישי רובן שודרו אם אני טועה בערוץ הראשון בזמנו :

שושלת-אופרת הסבון היוקרתית והמפוארת של שנות השמונים ,לסדרה יש כ220 פרקים בתוספת מיני סדרה ששודרה כמה שנים אחרי בכדי לסגור את הקצוות העלילתים,אני מאוד מקווה שיקרינו בערוץ הזה גם את ה"קולביז" סדרת הספין-אוף בת שתי העונות של "שושלת" ,למרות שהיא לא מופיעה ברשימת הוויקיפדיה של .CBS.

האווי 5-0 -הסדרה המקורית והקלאסית אודות סטיב מקגארט (ג'ק לורד) מפקד יחידה משטרתית מיוחד של מדינת האוואי ואנשיו,הסדרה היתה מאוד פופלארית בזמנו והציגה לאמריקאית את המדינה הצעירה על שלל נופיה המהרהיבים,לסדרה 279 פרקים והיא אף זכתה לריימיק עכשיו שמצליח לא פחות מהסדרה המקורית (היה גם פיילוט לריימיק כזה בשנות ה90 אבל הוא לא המריא) .

איש החוק או Gunsmoke ,סדרת המערבונים הארוכה ביותר בהיסטוריה של הטלביזיה ואחת הסדרות הארוכות ביותר אי פעם,התחילה עוד כתסכיתי רדיו בכיכובו של ויליאם קונרד ("ג'יי'ק והשמן) ועברה למסך הקטן בכיכוב של ג'יימס ארנס,ארנס משחק את מרשל מאט דילון ,איש החוק בדודג' עיירת הספר המפורסמת במערב הפרוע לסדרה 462 פרקים ,היא שודרה במקור (1955 ) בפרקים שבועיים של חצי שעה בשחור לבן כמובן,עברה לפורמט של שעה בשנת 61 ,ובשנת 66 החלה להיות משודרת בצבע .בערוץ CBS דרמה ראיתי שמשדרים רק את הפרקים בצבע של הסדרה (הפרקים בני השעה בשחור לבן משודרים זה זמן מה בערוץ המזה"ת באופן יומי) ,הסדרה הסתיימה ב75 אחרי 20 שנה ,בשנות התשעים הופקו עוד חמישה סרטי טלביזיה בסדרה והם מאוד מומלצים (הסרט הראשון הוקרן ביום שני אבל פיספסתי אותו,אולי עוד יקרינו אותו שוב בערוץ בעתיד).

האב דאולינג חוקר-סדרה ששודרה לא מזמן בהאלמארק שיהיה עוד ערוץ כזה,קורות כומר (טום בוסלי) החוקר תעולומת רצח מיסתוריות שלצידו נזירה בעלת עבר מפוקפק (טרייסי נלסון),סרט טלביזיה באורך מלא כפתיחה ועוד 43 פרקים בסדרה.

מטלוק-אנדי גריפית' מככב כבן מטלוק ,עו"ד דמוי פרי מייסון שמסייע לאנשים בצרות,סדרה מאוד פופלארית שרצה 9 עונות ו 194 פרקים ,הניבה סדרות בת כמו ג'ייק והשמן ,שהניבה היא את דיאגנוזיז מרדר (שדמותו של בן מטלוק התאחרה בה בכיכובו של גרפית' שני אחרי שמטלוק הסתיימה) .

אזור הדימדומים-הגרסה של שנות השמונים של הסדרה המופלאה של רוד סרלינג ,סדרת אנתולוגיה של סיפורי פנטזיה אימה ומדע בדיוני בעלי סוף מפתיע (לפעמים) ,פרקים בה נכתבו ע"י מיטב כותבי המד"ב כמו הארלן אליסון,ריצ'ארד מתיסון וג'ורג ר. ר. מרטין,ותסריטאים כמו ג'יי מייקל סטרזינסקי ורוקני אס או'באנון (יוצרי בבילון 5 ופארסקייפ בהתאמה),סטריזיסקי אפילו עיבד לסדרה כמה תסריטים שהותרו מאזבונו של רוד סרלינג המנוח,סרלינג פגש את סטריזסקי שהיה תיכוניסט בזמנו בסדנת כתיבה ועודד אותו להתמיד במקצוע. .(65 פרקים בני חצי שעה בגרסת הסידיקציה של הסדרה,במקור שתי העונות הראשונות היו 45 דקות וכללו 2 סיפורים לפרק).

4400 -הסדרה הכי חדשה בינתיים בערוץ,סדרה מד"ב ששודרה בערוץ הכבלים USA בזמנו,4400 איש נעלמים ללא הסבר מרחבי ההיסטוריה ,והם חוזרים במפתיע בתקופה שבא מתרחשת הסדרה כאשר יש לכולם יכולות מיוחדות ומוזרות,שני סוכנים מופקדים על כוח מיוחד שמפקח על חזרתם של ה4400 לחברה,הסדרה שודרה לא מזמן בערוץ הסדרות של HOT שהיה פתוח גם ליס .(44 פרקים)

טווין פיקס -סדרת הקאלט מתחילה שנות ה90- של דיוויד לינץ'.לורה פאלמר  מלכת הנשף המקומי של עיירה קטנה ומוזרה נרצחת בצורה אכזרית,למקום מגיע הסוכן המיוחד של הFBI דייל קופר (קייל מאכלכן) שנחוש לפתור את התעלומה,לאט לאט ברצף של אירועים מוזרים אנחנו מתוודים למוזריות והחריגות של המקום,מהדברים הקטנים ועד הגדולים  ,סדרה מאוד פולארית בזמנו שהשאירה אחרי 30 פרקייה ,קצוות פתוחים ושאלות שעומדות באוויר,עליהם ניסה לענות באופן חלקי סרט הפריקוול של הסדרה "אש לכי איתי" שביום לקולנוע ע"י יוצר הסדרה ,דיוויד לינץ'.

נכון להרגע אין לי מידע על השידורים של הערוץ לסוף השבוע,מלבד התחלת שידורה של המיני סדרה המפוארת שוגון-סדרה אפית על מלח בריטי שמגיע ליפן הפיאודלית ונחשף לתרבות המסעירה שלה,מבוססת על ספר של ג'יימס קלאוול שגם תורגם לעברית,בתפקידים הראשיים ריצ'ארד צ'מברליין וטושירו מייפונה,אחת מהמיני סדרות הטובות ביותר בכל הזמנים מאוד מומלצת למי שלא צפה בה וגם למי שכן.

זה להפעם שיהיה לי עוד מידע אני יעדכן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה