יום שני, 25 במאי 2009

רשימת קישורים

טוב,אחד הדברים שעשיתי בפורום טלביזיה בריטית הוא לצוד קישורים מענינים ,המכילים תוכן רלוונטי לסדרות בריטיות,בעיקר חברות הפקה שמפרסמות הפקות חדשות ומקומות מידע על סדרות חדשות וישנות,בפוסט זה אני אצור רשימה של קישורים מועילים ואת חלקם אני אשים גם בפינה בקישורי הבלוג.

אתרי טלביזיה כללים :
כל מיני אתרים המכילים מידע על טלביזיה בריטית ואחרת.

The custard

פעם אתר טלביזיה מצויין,כיום בלוג בריטי לטלביזיה בריטית ,אפשר למצוא בו ביקורת על דברים ששודרו בבריטניה,התראות לשבועות הקרובים,ידיעות על ההפקות חדשות ועוד.
מקור מידע מצוין ובלתי נדלה.

Radio times

מדריך הטלביזיה הלאומי של בריטניה,מכיל גם המון כתבות על תוכניות ואפילו קישורים לצפיה בתוכן און ליין (רובם לא עובדים מחוץ לגבולות בריטניה),פשוט אתר חובה.

Digital spy

אתר אינטרנט בעל אופי רכילותי,אבל עדיין מקור מצוין למידע,אתר משובח גם לחובבי הסבוניות.

The british comedy guide

אתר העל לכל מה שקשור בהומור בריטי,מלבד היותו מקור מידע עצום על קומדיות בריטיות,האתר גם מביא ידיעות על הפקות חדשות,מדריכי פרקים לסדרות שמשודרות עכשיו,קישורים לרכישות כרטיסים להקלטות של תוכניות והמון המון דברים,האתר גם מטפל בקומדיות רדיו שמעוד פופלאריות בבריטניה (ומאוד מומלצות).

The Futon critic
אתר טלביזיה אמריקאי מעולה,לא רק שהוא מפרסם ידיעות על הפקות אמריקאיות חדשות,הוא גם משבץ בלוח שנה לוחות שידור אמריקאית ברגע שהוא יודע עליהם,מהווה מקור מידע לא רע על הפקות בריטיות שמשודרות או ישודרו בערוץ BBCAMERICA .

Australian Television information archive
התנ"ך של הטלביזיה האוסטרלית,מכיל מידע על הפקות עכשיות,מדריכי פרקים,כתבות ידיעות וכו' פשוט מעיין של מידע משובח.

חברות הפקה :
חברות הפקה היו מאז ומתמיד פעילות בתחום הטלביזיה הבריטית,בשנות השמונים אחרי שהקימו את צ'אנל פור,חברות ההפקה הפכו להיות דומיננטיות בתחומים של הפקות הבריטיות וכיום כמעט כל ההפקות הגדולות מתבצעות ע"י חברות ההפקה כקבלני משנה של הרשתות.

לינדה לה-פלאנט הפקות
החברה הפרטית של לינדה לה-פלאנט ,תסריטאית מוכשרת מאוד ויוצרת סדרות כמו "החשוד העיקרי" ו"אלמנות" ,הסדרות המצליחות ביותר מבית ההפקות הזה הם "משפט ועונש" דרמת בילוש משטרתית בכיכובו של דיוויד היימן (רצה עוד משנות התשעים) ו"המפקדת" דרמת בילוש פוליטית בכיכובה של אמנדה ברטון,בשנה שעברה החברה התחילה סדרה נוספת "מעל חשד" בכיכובה של קלי ריילי המבוססת על ספרי מתח של לה-פלאנט עצמה.

קומפני פיקצ'רס
חברת הפקות גדולה ויעילה שאחראית להמון הפקות פופלאריות שרצו ורצות עכשיו בבריטניה,בן הפקותיהם אפשר לראות את "לגדול בלי בושה" דרמה קומית של צאנל פור ששברה את כל השיאים של הערוץ והגיעה לעונתה השישית,"גורג' ג'נטלי" סדרת בילוש היסטורית בכיכובו של מרטין שואו ועוד ועוד,קומפני מידי שנה מביאה הפקות חדשות ומענינות על הקנה יש להם עיבוד לספר מתח של מרטינה קול.

טייגר אספקט
חברה ותיקה ומאוד מגוונת,מפיקה הכל החל מריאלטי,דרמה ,קומדיות וסרטים לכל המשפחה,הלהיט האחרון שלהם היא הסדרה "רובין הוד" בכיכובו של ג'ונאס ארמסטרונג כרגע משודרת בעונתה השלישית.

וולד פיקצ'רס

חברה ותיקה מאוד שלא מפחדת מנושאים קשים,הפיקה דרמות על מגוון נושאים,סוס עבודה רציני בתחום הדרמה,כמעט כל הפקה שראיתי שלהם מומלצת ומשובחת,קשה להמליץ על משהו אחד,אבל באופן אישי אני מאוד אהבתי את Between the lines שלהם.

קרניבל פילמס
חברת הפקה מוצלחת וותיקה ,שנתקנה לאחרונה במחיר מצחיק ע"י NBC האמריקאית,בקטלוג המשובח של החברה אפשר למצוא את "פוארו" הסדרה הותיקה שעיבדה לטלביזיה כמעט את כל סיפורי אגתה כריסטי על הבלש הבלגי המשופם,"מלון בבילון" סדרה נוצצת ומשובחת כמו ספינת האהבה רק עם מלון ועשויה הרבה יותר טוב,BUGS שתוגרמה בארץ כ"ציטוט קטלני" מאין משימה בלתי אפשרית לשנות התשעים רק בריטית ועוד ועוד.
הפרויקט הגדול הבא של קרניבל הוא "הפילנטרופ" מאין גרסה מודרנית ל"מלאך" בשביל רשת NBC בארה"ב.

KUDUS
חברת ההפקות הגדולה והמצליחה כיום בבריטניה,כל כך מצליחה עד שאין להם זמן להכין לעצמם אתר כמו שצריך (קיבלתם את הערך בויקיפדיה פה) :"המרגלים","הנוכלים","חיים על המאדים" ,"אפר לאפר" ו"הולבי בלו" ,ההפקות שלהם גרנדיוזיות,האיכות שלהם מבישה את כל האחרים,היו להם פה ושם נפילות כואבות אבל בכל זאת הטלביזיה הרבה יותר משובחת עם קודוס בשטח.

Shed
לשעבר ענקית הסבוניות של ITV ,עם שני מגה להיטים בדמות "נשות הכדרוגלנים" ו"נערות רעות" ,כיום הם מפיקים את "דרך ווטרלו" לבי בי סי ובקרוב מאוד עוד דרמה לבי בי סי "מעיינות התקווה" עם אלקס קינגסטון.

Shaftsbury
חברת ההפקות הקנדית,בעלת סדרת הלהיט ריג'נסיס,כיום החברה הולכת מחיל לחיל עם הפקות עבור השוק הקנדי והאמריקאי,חברה מאוד איכותית בעלת הפקות מושקעות.

Red
חברת הפקות פחות פעילה בזמן האחרון,אבל עדיין מוציאה תחתיה דרמות קיטשן סינק מעולות,בין הפקותיה אפשר למנות את "לדפוק שעון" אנתולוגיה של דרמות המרוכזות סביב מפעל טקסטיל,הדרמה האחרונה המשובחת שלהם היא "בלתי נסלחת" עם סוראן ג'ונס דרמה בשלושה חלקים על אישה שמשתחררת מהכלא ןמנסה לשקם את חייה.

Power
הזרוע האירופאית של האלמארק,מפיקה שממנת הפקות עתירות תקציב,רובן פשוט תיגבור תקציבי של הפקות מקומיות ,כאמור את רוב הפקותיה ניתן לראות בארץ בערוץ האלמארק,ההפקות שלה הרבה יותר איכותיות מההפקות הרגילות של האלמארק.

חבילות עיתונות :
מחלקות עיתונות ברשתות שמפיצות חבילות לעיתונאים,אפשר לדוג משם המון מידע על הפקות חדשות וסדרות קיימות ואף על לוח משדרים עתידי.

מרכז העיתונות של הבי בי סי

מרכז העיתונות של ITV

זהו לבינתיים,מטרת הפוסט הזה היא לתת פירוט על קישורים שונים,בעיקר לטובת האנשים שלא היו גולשים בפורום טלביזיה בריטית,מתישהו בקרוב אני יעלה קישורים לצידי הפורום.
אם אתם רוצים קישורים לדף הבית של הערוצים השונים (בי בי סי ,ITV וכו') ספרו לי על זה,אם יש לכם קישור שאתם רוצים לראות תגידו,אם יש קישור מענין ורלוונטי אני אשמח ללמוד עליו בתגובות.

5 תגובות:

  1. זייגון, על זה שמעת?
    http://www.stephenfry.com/dongle/
    מסתבר ששווה לעקוב אחרי סטיבן פריי בטוויטר

    השבמחק
  2. זה נשמע כמו סדרת תסיכיתים למכירה,הוא עושה די הרבה כאלו,הרוב עיבודים לספרים,כאן זה נראה כמו משהו מקורי.

    יש מידי פעם ברדיו 4 (או 7) של הבי בי סי אפשרות לשמוע דברים שהוא עושה לאודיו.

    השבמחק
  3. וכמובן תודה רבה על הקישור.

    השבמחק
  4. ברכות על הבלוג!

    ידוע לך אולי אם תיהיה עונה שניה ל"מרלין"?

    השבמחק
  5. תודה תודה,
    אכן יש עונה שניה ל"מרלין",היא אפילו מצולמת ממש כרגע,רק אתמול הDigital spy אישר ארבעה כוכבים אורחים שיפיעו במהלך העונה השניה.

    מקנזי קרוק (מהמשרד הבריטי),אדריאן לסטר (מהנוכלים) ,שרה פאריש וצ'ארלס דאנס,בידיעה בSPY גם מצוינים התפקידים שהם מתוכננים לאייש.
    http://www.digitalspy.co.uk/cult/a157039/guest-stars-confirmed-for-merlin.html

    אני משאיר את זה כלינק,למי שלא רוצה לעשות ספוילרים לעצמו.

    השבמחק