יום ראשון, 31 במאי 2009

סדרות ש(כמעט) אף אחד לא זוכר

אחרי איזה 30 שנה של צפיה בטלביזיה,ועדיין ממשיך בכל הקיטור,הצטברו אצלי במוח המון פיסות של מידע וזכרון ,שקצת מתסכל אותי לא לחלוק אותם,אני זוכר המון סדרות טלביזיה ששודרו פה בעבר,בעיקר בתקופה הדלה בערוצים (אך לא דלה בתוכן) שהיתה בשנות ה70 -80 .

הדבר שהכי מתסכל הוא שלמרות שאני זוכר שהסדרות שודרו,כמעט אף אחד לא יודע על מה אני מדבר,עד שלפעמים זה נראה כמו פרק של "אזור הדימדומים" מנקודת המבט שלי,החלטתי לפתוח פינה חדשה בבלוג,בפינה נשים זרקור כל פעם על סדרה אחרת,בתקווה שהגלגלים בראש של אנשים אחרים יתחילו לפעול.

הסדרה שהחלטתי לפתוח את הפינה היא קומדיה אמריקאית משנות השמונים,קצרת יומין (13 פרקים) ששודרה בCBS במקור,אצלנו היא שודרה ביום שבת (כנראה בשמונה בערב למיטב זכורני) ,לדעתי במקביל או לפני שהיא שודרה בCBS (הסדרה הושמה על המדף שנתים לפני ששידרו אותה),סדרה שגורמת לגלגולי עינים וקימוט מצחים מפחיד כל פעם שאני מזכיר את שמה ברבים.

מדובר ב"מאמא מלוני" ,סדרה קומית כאמור על בשלנית ממוצא איטלקי,אלמנתו של שוטר ממוצא אירי (העלילה מתרחשת בניו-יורק), מכאן ההגיה של שם המשפחה שלה ("מאלון" במקור),למאמא מלוני משפחה מתוסבכת :בת גרושה עם ילד בן 11,אח רווק מזדקן ואין סוף חברים ומכרים בינהם כומר קתולי מזדקן (ראלף מאנזה-הזכור לטוב כנהג של באנאצ'ק) ,מאמא מלוני מרגישה תמיד צורך להתערב בכל אספקט של משפחתה ,לפעמים זה מצליח לה ולפעמים זה נכשל מרות.
הטוויסט בתוכנית הוא שמאמא מלוני מצולמת בכל פרק לתוכנית הבישול שלה,אצלה בבית,בן צילום לצילום החיים האמיתיים מתערבים ,ככה שלרוב היא נאלצת לפתור את הבעיות המשפחתיות שלה לעיני המצלמה ומול במאי ואנשי צוות נרגזים,בזמנו זה היה די מוזר לראות מישהו שעובד בטלביזיה וחייו הפרטיים מתערבבים בעבודה שלו,הטוויסט היחודי הזה גרם לי לזכור את הסדרה בצורה כל כך מוחשית גם היום.

בתפקיד הראשי מופיע השחקנית הבריטית לילה קיי,קיי היא שחקנית בעלת הכשרה קלאסית שהופיעה בהרבה סדרות בתור הזהב של הטלביזיה הבריטית,בינהם בסדרה הילדים המפוארת ששודרה אצלנו "נערי פלקסטון".

הסדרה מיותר לציין לא יצאה בDVD ,ספק אם זה יקרה אבל הזכרון שלה קיים אצלי במוח.

רוצים עוד כאלו ? ספרו לי על זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה