יום רביעי, 27 במאי 2009

באטמן בברצלונה

היום יום רביעי ,אמורה לצאת לחנויות בארה"ב (גם לארץ זה מגיע) חוברת מיוחדת של בטאמן ,שנקראת Batman In Barcelona: Dragon's Knight ,החוברת תצא לכבוד כנס קומיקס בספרד ,שימשיך ארבעה ימים ויתחיל ביום שישי ה29 לחודש.
החבורת שנכתבה ע"י מארק וייד היא מיוחד בכך שיצייר אותה אומן הקומיקס הספרדי המופלא דייגו אולמוס,אולמוס הוא כוכב עולה בתעשיית הקומיקס הספרדי ,הוא אחד מהאומנים הללו שגורמים לי להתבאס על כך שאני לא דובר ספרדית,יש לו סדרת אלבומי קומיקס שנקראת H2Octopos רק הצצה בעמודי הפריוויו בלינק גורמת לי להזלת ריר בלתי נשלטת.

לי באופן אישי אין הכרות מעמיקה יותר מידי עם עולם הקומיקס הספרדי,הדבר היחידי שקראתי מתורגם היא סדרה בשם "הומברה" מערבון אפוקליפטי אכזרי ,העוסק עולם עתידני ברברי שבו אנשים אוכלים תינוקות מרוב רעב ומזמן אבדה הטכנולוגיה הדרושה לייצר חזיות,בתוך עולם כזה גיבור סטייל האיש ללא שם (מהסרטים של קלינט איסטווד המוקדמים) ,מנסה להגן על החלשים כמיטב יכולתו תוך שהוא מסתבך בצרות ונאבק על צלם אנוש אל מול אכזריות של אנשים אחרים והסביבה.
(שמונה אלבומים,מציורים בצורה נפלאה,כולם תוגרמו לאנגלית,יצאו לאור במקור בתחילת שנות השמונים לינק לפריוויו להומברה לא לקטינים!).

מלבד זאת יצא לי רק להנות מהאמנות של הצייר הספרדי ג'ורדי בארנט ,מעל דפי החוברת של "ג'ונה הקס" עוד מערבון משובח למבוגרים,שיוצא באנגלית ,הסדרה הזו מאוד מומלצת ומשובחת,כמעט כל חוברת שלה עד היום עומדת בפני עצמה,ככה שיש הרבה נקודות שאפשר להתחיל לקרוא אותה.

נחזור רגע לבטאמן,החוברות המיוחדת הזו (בברצלונה) מתפרסמת מחוץ לרצף הרגיל של עלילות באטמן החודשיות,היא תצא במקביל בשלוש שפות (אנגלית ,ספרדית ואיטלקית) להנאתם של תושבי אירופה.

למי שלא ממש עוקב אחרי הקומיקס של באטמן ,יוני הוא הזדמנות מצוינת להתחיל,אחרי כמה חודשים של איפוס החוברות עלילות באטמן יופיעו מידי חודש בשלוש חוברות חדשות ,הטוויסט הוא שזה יהיה ללא ברוס ווין!
החוברות יעסקו בדמיות האחרות באותו היקום ובבנים אחרים של משפחת באטמן,אני לא יודע הרבה עליהם, רבים מהפרטים נשמרים בסוד, מה שאני כן יודע זה את השמות של החוברות ושבכל חוברת תתחיל עלילה מרובת חוברות.

החוברת הראשונה תקרא באטמן ורובין היא תציג באטמן אחר מברוס ווין ורובין חדש (אני כמעט בטוח) ,יכתוב אותה הסופר הבריטי גארנט מוריסון (אני לא מעריץ שלו) ויצייר פרנק קוויטלי.

החוברות השניה תקרא רד רובין ותעסוק ברובין חדש ומיסתורי שאיש לא יודע עליו דבר,הוא כמובן לא אותו הרובין שמופיע בבאטמן ורובין,את החוברת יכתוב כריסטופר יוסט ויצייר רמון באכס,אין לי ממש דעה על אף אחד מהם.

אבל החוברת השלישית צפויה להיות הדבר הטוב באמת,דיקטיב קומיקס הוא מגזין הקומיקס המקורי שבו הופיע באטמן לראשונה (הוא אפילו המגזין שנתן לחברה את שמה DC קומיקס) ,החל מיוני תשלט על החוברות באטמוומן החדשה ,למי שיצא לו לקרוא בעיתונות ולמי שלא,קייט קיין (דמות המבוססת על קטי קיין באטוומן המקורית משנות החמישים והשישים) אשת חברה נוצצת היא אשת העטלף החדשה,קיין היא לסבית בחייה הפרטיים ונותנת טוויסטים מענינים לזהות עטלפית מהצד הנשי,אני כאמור לא יודע יותר מידי על העלילה,אבל לחוברת יש פוטנציאל של להיות משהו באמת טוב,יכתוב אותה גרג רוקה סופר קומיקס וספרי מתח מוערך ביותר (שנים מספריו "זמן סטרילי ויריות בחצות" תורגמו לעברית) שעשה דברים נפלאים בעבר בהמון חוברות קומיקס אחרות ,בן היתר הוא כתב סדרה שהיא הומאז לסדרת הטלביזיה "המובחרים" בשם Queen & country ,את האומנות יספק צייר בשם JH williams.
החוברת גם תכלול סיפור משנה של The question החדשה רנה מונטוייה,אף היא דמות לסבית.

עכשיו חבר'ה אני רוצה לשמוע את דעתכם,אתם אוהבים כאלו פוסטים של אוף טופיק או שאין להם קהל ? האם יותר מפוסט אחד ביום זה יותר מידי ? מה אתם חושבים על הפוסט ? רוצים עוד כאלו ? אחרים ? איזה ביטוי עברי מסתתר בקטע ?

יש לי בתכנון איזה פוסט קטן לשבוע הספר ואח"כ הכל פתוח.

תגובה 1:

  1. אז אני מבינה שזה לא לילדים שלי, שרואים סרטי ילדים לצפייה ישירה במחשב בלי חשבון. חשוב לדעת את זה, כי הבן שלי אובססיבי על באטמן.

    השבמחק