יום רביעי, 27 במאי 2009

סבוניות וסדרות רצות בפריים

פעמים רבות בפורום טלביזיה בריטית,החלו דיונים על הסבוניות והסדרות הרצות בבי בי סי פריים ולכן בבלוג הזה החלטתי לשים הודעה קבועה פחות או יותר שתתן לצופים באופן מסודר את זמני השידור של הסדרות ,וכמו כן תשמש כהודעת בסיס לדיון עליהן.אני לא אשבץ את הסדרות הללו ב"השבוע" אלא אם יהיה שינוי חד פעמי,אם יהיה שינוי דרסטי בזמני השידור נפתח הודעה חדשה.

"רופאים"
רופאים היא דרמה יומית המתחרשת במרפאה בברימינגהאם,בסדרה מככבת דיאן קין ("המובחרים") בתור ג'וליה מנהלת המרפאה אשר ביחד עם צוות קבוע של רופאים ועובדי מרפאה עוזרים לאנשים בבעיות השונות,כל פרק הוא חצי שעה בערך,הסדרה זכתה במספר פרסים במרוצת השנים.

רופאים משודרת בפריים בימים ב' עד ו' בשעה 20:45 ,כל פרק משודר בשידור חוזר למחרת ב13:30 בצהריים ושוב ב17:00 באותו יום (הפרק של יום שישי משודר בש"ח ביום שני) ,כל הפרקים של השבוע משודרים במהדורת אומינבוס ביום ראשון החל מ11:00 ושידור נוסף ב03:50 לפנות בוקר (טכנית יום שני).

"איסטאנדרס"
איסטאנדרס היא אחת מסדרות הדגל של הבי בי סי ,אופרת סבון רבת משתתפים ושנים שהחלה כקונטרה להגמוניה שהיתה לרשת ITV בתחום,היא סדרה שנמצאת כל שבוע בצמרת טבלת הרייטינג הבריטית ולעתים תכופות מובילה אותה,הסדרה עוסקת בחייהם היום יומים של תושבי "כיכר אלברט" באיסט אנד של לונדון (כמובן) ,היא נודעת במצביה הדרמטיים,בדמוית האפורות שלה,בריבים הקולניים שמקשטים אותה,בעלילות הסנצסנציות שלה אבל יותר מכל במראה שהיא שמה לציבור הבריטי לגבי עצמו (בעיקר לתושבי לונדון) .

השחקנים שמגיעים לסדרה הם מהשורה הראשונה,ההשקעה והמאמץ שההפקה נותנת לסדרה מתרגמים לא רק לא לריטינג אלא גם לפרסים חשובים של התעשיה,איסטנדרס הקיימת מאז 1985 היא חלק בלתי נפרד מנוף הטלביזיה הבריטית,היא הפכה למוסד שמהווה מקור הן להערצה והן לפרודיות במהלך השנים.

בסדרה בין 20 ל 30 דמיות קבועות ,רובן מתחלקות לחמולות המצויות באינטרקציה וקשרים משפחתיים סבוכים עם החמולות האחרות,הרבה מתחים משפחתיים,קנאה ,לחץ ובוגדנות מניעים את הסדרה אך עם זאת הדמיות זוכות להזדהות ולפעמים הערצה בציבור הבריטי.

איסטאנדרס משודרת אצלנו בימים ב' עד ה' (ארבע פעמים בשבוע כמו בבריטניה) ,היא הסדרה היחידה מתוך הסדרות שמופיעות בהודעה הזו שמשודרת בזמן אפסי כמעט משידורה בבריטניה (בערך שבוע שבועיים) כל פרק חדש מופיע בשעה 21:15 ויש לו שידור חוזר למחרת ב13:00 בצהריים וב17:30 ,מהדורת אומניבוס של כל פרקי השבוע משודרת בשבת החל מ11:00 .

הולבי סיטי
הולבי סיטי היא ספינאוף של הסדרה "חדר מיון" או קז'ולטי שגם היא משודרת בפריים,היא מתרחשת בבית החולים הולבי שגם מופיע בסדרת האם ולפעמים יש פרקי קרוס אובר בין שני הסדרות (הפרקים של שני הסדרות למרות ששניהן משודרת כאן בשידור חוזר מלפני כמה שנים, אינם מסוכרנים,ככה שזה בא לידי ביטוי במיוחד בפרקי הקרוס אובר),הסדרה עוסקת בצוות במחלקות השונות בבית החולים,בדרמות הקטנות והגדולות של מציאות בית החולים ואף מראה ניתוחים והליכים רפואיים בצורה ריאליסטית,גם כאן יש דרמה של אינטרקציה בין אנשים (קנאה ירבות וכו לפעמים בצורה מוגזמת) וצוות קבוע שנשען על כשרון המשחק של כמה שחקנים מוכשרים מאוד.

וזהו תרגישו חופשי להשתמש בהודעה הזו עלמנת לפתוח דיון על כל אחת מהסדרות הללו.
אצלנו בפריים הסדרה משודרת מידי שני ב22:45 ,בכל פעם שני פרקים ברצף,הפרקים משודרים בשידור חוזר אחרי כמה שעות ב2:35 בלילה (טכנית יום שלישי) בשלישי בערב החל מ18:00 ושידור נוסף בשבת ב18:15 .

"חדר מיון"
אחת מהסדרות הותיקות ביותר של הבי בי סי ,הסדרה שרצה משנת 1986 עוסקת בצוות של חדר מיון בבית החולים הולבי,הדמות הראשית והכי ותיקה בסדרה היא האח צ'רלי פיירהד (דרק תומפסון),הסדרה שיגרה את הקריריות של הרבה שחקנים בינהם רובסון גרין וברנדה פריקר,הפופלאריות שלה גרמה לבי בי סי להפיק כמה ספין אופים (המצליח שבהם הוא הולבי סיטי) וITV בזמנו אפילו ניסתה להפיק לה סדרה מתחרה ,Medics שמה.

בבריטניה היא והולבי סיטי משודרות פעם בשבוע (למעט אירועים מיוחדים) אצלנו יש שני פרקים כל שבוע ,בפיגור של כמה שנים מבריטניה.
בבי בי סי פריים היא משודרת מידי יום רביעי (שני פרקים ברצף כאמור) החל מ22:45 ,שידור חוזר ב3:05 לפנות בוקר (טכנית יום חמישי) ,שידור נוסף בחמישי ב18:00 ,בראשון ב18:00 ובלילה שבין ראשון ושני (טכנית יום שני ) ב2:00 בלילה.

וזהו תרגישו חופשי לפתוח דיון על כל אחת מהסדרות הללו.

2 תגובות:

  1. וואיי איזה תוכנית מרגשת(הולבי סיטי)
    אחת הטובות!!

    השבמחק
  2. איזו עונה של הולבי סיטי משודרת אצלנו כעת? 2011

    השבמחק