יום ראשון, 7 ביוני 2009

שבוע הספר העברי

גם השנה אני מתכוון לרכוש ספרים בשבוע הספר,אני פחות או יותר התאפסתי על מה אני רוצה לקנות,אבל תמיד אני משלים ספרים בעיקר בגלל המבצעים,השנה על הכוונת שלי פחות או יותר שלושה ספרים,נקודת התחלה טובה מבחינתי,היו שנים ששום ספר לא דיבר עלי.
הספר הראשון ברשימת הרצונות שלי הוא "תשעת בני הדרקון" של כריס רוברסון .רוברסון הוא סופר צעיר יחסית ומצליח שאני שמעתי עליו לראשונה בהקשר של היותו המו"ל של הוצאת Monkey brain books ,שמוציאה ספרים משובחים בעיקר של הסופר קים ניומן.
עוד לא יצא לי לקרוא ספר שלם של רוברסון מה שכן יצא לי זה לקרוא סיפורים קצרים שלו באוספי מדע בדיוני באנגלית בעיקר האוסף שהוא ערך להוצאה שלו Adventure מספר 1 .

סגנון הכתיבה שלו קריא מאוד,הסיפורים שלו משובחים והרקע המגוון שלו סיפרותי ואחר גורמו לי להנאה מרובה ממשקראתי ממנו.אני לא אתחיל עכשיו לפרט על האיש ופועלו,אבל באמת אני מציע להציץ בבלוג שלו,לאיש עולם פנימי עשיר,הוא כותב המון ספרים שיוצאים בהמון הוצאות והמון סיפורים קצרים שמקצתם זמינים בבלוג שלו (זה שקישרתי בהופעת שמו הראשונה).

הוצאת גרף המו"ל הישראלי של רוברסון ,הוסיפה בונוס משובח לספר בדמות סיפור קצר שמתרחש באותו עולם של הספר ונכתב במיוחד למהדורה הישראלית שלו,הספר ממוקם בייקום החלופי של רוברסון (שבו הוא כותב המון ספרים,לא המשכים ישירים זה לזה) ,ייקום שבו סין האימפריה האצטקית מנהלים מלחמה על שלטון יקומי,אני כמובן אהיה יותר חכם אחרי שאקרא את הספר,אבל מתוח הכירותי הקלה עם עבודות הסופר אני ממליץ בחום על הספר.
הספר השני שאני מתכוון לרכוש,הוא ספר שאני לא יודע הרבה עליו,הוא ספר מז'אנר הסטימפאנק,ז'אנר שלא מתורגם לעברית בדר"כ ,הוא עבה מאוד (768 עמודים) עוד תופעה נדירה של ספרי ז'אנר עבים שמתורגמים לעברית והוא יוצא כספר מיינסטריים,ככה שיש סיכוי שגם ההמשך שלו יתורגם,אני מדבר כמובן על "ספרי הזכוכית של זוללי החלומות" ,לא בדיוק שם שמתגלגל על הלשון,ספרו הראשון של גורדון דלקוויסט ,מחזאי אמריקאי מצליח,הביקורות שקראתי על הספר היו די חיוביות.מדובר בהרפתקאה ויקטורינית המשלבת הן מדע-בידיוני והן פנטזיה ויותר מזה אני ממש לא יוכל לומר לכם על הספר הזה,אני מקווה שהוא יהיה ספר שאני יאהב.אבל עצם העבודה שטרחו לתרגם ספר כזה עבה בז'אנר לא ממש מוכר לעברית מראה על מגמה חיובית לגבי איכות הספר.

הספר השלישי ברשימה שלי הוא די סוס בטוח,כבר שנים שאני מכור לסדרת "תיבת פנדורין" של בוריס אקונין,הספרים שלו משובחים וסגנון הכתיבה של משובח,הוא סופר ענק בעיקר בגלל העובדה שהוא הצליח לגרום לי ,בנאדם שיש לו די אנטי לספרות רוסית,לקרוא לאהוב והתמכר לסדרה שלו,הוא לא סובל מהכבדות הרגילה של סופרים רוסיים (יש להם נטיה להסחף בסיפור ולא להגיע לפואנטה) הספרים הם ספרי הרפתקאות ,בילוש,מלחמה וריגול שכתובים בצורה שנותנת הומאז'ים לגדולי הז'אנר(ים) ועם זאת מקוריים ומפתעים בזכות עצמם.
הספר האחרון שיצא בסדרה ואני מתכוון לרכוש אותו,הוא "משימות מיוחדות" שני נובלות בספר אחד,חגיגה כפולה לאוהבי הסדרה ,הסדרה מספר על ארסאט פנדורין ,פקיד ממשלתי ברוסיה הצארית,אשר עובר הרפתקאות מסמרות שיער ובעיקר פותר תעלומות בלשיות מורכבות,הכל בעזרת תיאור היסטורי משובח ,הסברים מעמיקים על החברה הרוסית דאז,כתיבה משובחת ,שנונה ועדיין מלאת אקשן והרפתקאות,היכולת של אקונין לשלב אלמנטים של סופרים אחרים כמו קונאן דויל,אגתה כריסטי וג'ורג' סימנון פשוט מוסיפה לאיכות הסדרה,הגיוון בין ספר לספר בסדרה הוא פשוט מדהים ועלילות פנדורין רק מרווחית מכך,הסופר מצליח להפתיע אותי בספרים של בדיון היסטורי והסדרה הזו היא תופעה יחודית.
אם מישהו עוד לא קרא ספרים מהסדרה ,אני מלא קנאה עליו,יש לו עכשיו חמישה ספרים מצוינים ללא המתנה כלל,הבעיה היחידה של הסדרה מבחינתי שהספרים נגמרים מהר מידי ולוקח המון זמן עד שספר חדש מהסדרה מופיע,אני מאוד ממליץ למצוא איזה מבצע טוב ולרכוש את כל הספרים בסדרה.

הספרים הקודמים בסדרה,לפי הסדר הם "עזלזל" ,"גמביט טורקי","לוויתן" ו"מות אכילס" כולם מומלצים מאוד,אפשר למצוא מידע על אוקנין והספרים האחרים שלו ,בערך הויקיפדיה שלו. ובינתיים אם אתה לא קורא רוסית להזיל ריר בפינה בשקט.

אם אנחנו כבר בפוסט על ספרים ,אתן כמה לינקים ספרותיים שאני משתמש בהם.
הראשון הוא Bookgasm בלוג סיפורתי משובח ,בגדול הוא מדבר על ספרי פאלפ ואקשן,כל מה שנחשב לספרות קלילה ולא תקנית,אבל היקף הביקורת שם מעוד מגוון,קומיקס ומדע בידיוני גם נכללים בתוכן שלו,והמון ספרים שלא תראו ביקורות עליהם בשום מקום אחר (כמו ספר הציטטות של צ'ק נוריס למתחילים או משהו דומה) ,מאוד מאוד מומלץ ,הוא חצי תנ"ך בשבילי.
הבלוג השני שאני רוצה לדבר עליו,דומה לבוקגאזם מהבחינה שיש בו ביקורות ספרים,אבל נורא שונה בתוכן ובצורה ובעובדה שהוא כל כולו מיוחד לבדיון היסטורי. Historical Tapestry ,הוא הבלוג האולטמטיבי לכל מה שקשור בספרות זו,הביקורות שם מעוד מעמיקות וההמלצות משובחות,הרבה פעמים התחלתי לקרוא ספרים בזכות ההמלצות שם,אין להם המון המלצות כמו בבוקגאזם אבל מה שיש משובח.מאוד מומלץ.
והלינק האחרון הוא אתר מידע טוב,אפשר באמצעותו לחפש על רוב הסופרים והספרים ,מקום טוב לאתר שמות של ספרים באנגלית אני מדבר על Fantastic fiction אתר כללי משובח שאפשר לבלות בו שעות ולהרכיב רישמות קריאה מושכלות באמצעותו.האתר כולל גם פירוטי תוכן של המון ספרים וכן רשימות של ספרים לפי סופר,מומלץ.



5 תגובות:

  1. גם אני רוצה את "ספרי הזכוכית של זוללי החלומות". יצאו מעט ספרי סטימפאנק בתרגום לעברית, נכון? יש לך טיפים לעוד כמה. גם תשעת בני הדרקון נראה מסקרן. בסדרה של אקונין קראתי רק את הספר הראשון ויש לי את ההמשכים אבל טרם הספיקותי. אני רוצה גם לקנות את הספר המוער של שרלוק הולמס שעדיין לא הספקתי לנכס לעצמי, ואת משמר הלילה של ווטרס, וגם את פשר הלילה של קוקס שידידנו המשותף המליץ עליו כה בחום. יותר מידי ספרים לקנייה ואני בכלל תקועה בקריאת ההיסטוריונית...

    השבמחק
  2. סטימפאנק הוא נושא כאוב בעברית,עם מקופפים לי את הידים ומאיימים לפרק לי את הציפורנים אני אכניס את "תור היהלום" של סטיבנסון לרשימה (לא ספר שאהבתי בכלל) ואמרו לי גם פעם של "המלאך של פאסקולה" של פול מק'קולי גם מתאים להגדרה,אבל אני לא קראתי אותו,אז אין לי ממש דעה בנושא.

    לפי הבאז שמייצרת הוצאת גרף ,הם עומדים לתרגם בשנה הבאה את The Affinity Bridge של ג'ורג' מאן,ספר סטימפאנק בהיסטוריה חלופית ,ראשון מסדרה.ממה שהבנתי זו מאין הגרסה של ג'ורג' מאן לסדרת הTime agent ,סדרה שהיא ספינאוף ספרותי של דוקטור הו,על צמד הרפתקנים (הוא והיא) ויקטוריאנים שעוברים הרפתקאות שונות (מאן עצמו כתב ספרים בסדרת ה Time agent ).

    אם את רוצה אנגלית וקומיקס ,זה כבר עניין לפוסט משל עצמו (שלא לדבר על טלביזיה).

    השבמחק
  3. טוב המשימה בוצעה,רכשתי את שלושת הספרים ונורא בא לי לקרוא אותם (אני מקווה שיהיה לי זמן להתחיל בסוף שבוע הבא),קיבלתי גם בדוכן של הוצאת גרף את הספר "ינקי מקוניטיקט בחצר המלך ארתור".

    הספרים קורצים לי מהשולחן.

    השבמחק
  4. רק הערה אחת קטנה: The Affinity Bridge מאת ג'ורג' מאן (עוד לא החלטנו איך לקרוא לספר בעברית) אינו הראשון בסידרה, אלא הראשון בסידרת ספרים וסיפורים שמתרחשים באותו היקום. כל אחד מהספרים הללו עומד בפני עצמו, ולמעט שתי הדמויות הראשיות (מעין מחווה לשרלוק וואטסון, אבל עם שינויים גדולים מאד) העלילה בכל ספר לא תהיה קשורה לאחרות. קצת כמו פנדורין, אבל בעולם חלופי, סטימפאנקי למהדרין.

    ותיהנו מהספרים!

    השבמחק
  5. הו תודה רבה,וברוך המצטרף לבלוג.

    השבמחק