יום ראשון, 28 ביוני 2009

העקרב-סדרה עלילתית בהמשכים.


הודות לחבר טוב ,יצא לי לקרוא את התרגום שעשתה חברת Cinebooks לקומיקס המתפרסם בצרפת "העקרב". הרבה זמן רציתי לקרוא את זה בעיקר בגלל הציורים המופלאים של אנריקו מאריני,שאותו הכרתי מהסדרה "ג'יפסי" שתורגמה בגיליונות של Heavy metal.


הקומיקס מתרחש בשנת 1750 ברומא הנשלטת ע"י הכנסיה הקתולית,"העקרב" הרפתקאן חרבות קלאסי (תחשבו על זורו בלי מסכה) ,מפרנס את עצמו את ידידו ההוסרי,ע"י מעשי שוד קטנים,בעיקר של עתיקות בקברים.העקרב הוא טיפוס הולל פופלארי ונוח לבריאות ,הנוטה להתקוטט עם אנשי משמר הכנסיה ,להמר ולהתהולל עם נשים.הכנוי שלו נובע מקעקוע של עקרב שיש לו על כתפו.

בשלב די מוקדם של העלילה,מוצא עצמו העקרב בקצהו של חוזה על חייו, שמוצע ע"י הכנסיה,האדם שרוצה להרגו הוא הקרדינל טרמבלי,טיפוס מסוכן ושאפתני המחזיק משמר אישי של נזירים לוחמים ,המשתייכים למסדר הטמפלרים.הקרדינל שוכר בין היתר רוצחת מצרייה משם מייג'י,אשר משתמשת בחגורת רעליים ופיגיונות בביצוע משימותיה.העקרב שאינו יודע מדוע הוצא החוזה על ראשו יוצא לסדרת הרפתקאות ויזואלית ביותר,שבמהלכה הוא מנסה לגלות את האמת על מוצאו.כל מה שאנחנו יודעים במהלך התחלת הסיפור הוא שאימו הוצאה להורג בתור מכשפה ע"י הכנסיה והכנסיה מתייחסת לקעקוע העקרב שלו בתור אות שטני.

בTrade paper back הראשון שקראתי ,יש את שני האלבומים הראשונים בסדרה (בצרפת סדרות יוצאות כאלבומים שנתיים,בכריכות קשות בדר"כ בין 48 ל64 עמודים) ,אני מניח שCinebooks יוציאו גם את האחרים,לפי מספר מקורות יצאו 8 אלבומים בסדרה עד כה.

הסדרה היא סדרת אקשן והרפתקאות,יש בה הרבה קרבות ותככים,במקביל לעלילה הראשית,מסתמן שיש התחלה של עלילות משנה ,המגיעות עד לרומא העתיקה ומתייחסות (לפי הקומיקס) לתשע המשפחות ששולטות בכנסיה הקתולית.

מומלץ,תציצו באומנות המושקעת ,היא עושה את הסדרה שווה ביותר,את התסריט כתב Stephen Desberg שאין לי לצערי המון מידע עליו,בשפה שאני יכול לקרוא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה