יום שני, 8 ביוני 2009

יריביו של שרלוק הולמס

סר יו גרין,לשעבר המנהל הכללי של הבי בי סי ואחיו של הסופר גרהאם גרין (גילם את דמותו יו בוניביל ב"סיפורה של מרי וייטהאוס" למי שראה,היה מפרסם אנתולגיות סיפורים בשם "יריביו של שרלוק הולמס" .הספרים הללו כללו סיפורי בלשים שפורסמו בתקופת הולמס,ע"י סופרים שונים כולם מושפעים ממנו אך מנסים להיות שונים בצורה דרסטית מספיק בכדי שיחשבו מקוריים,חלק מהסיפורים הללו הם יצירות מופת ממש ."תמז" ,המתחרה של הבי בי סי דאז,החליט שהנושא מספיק מעניין ויצר סדרת אנתולגיה מושקעת מאוד בת שתי עונות ובה כל פרק היה עיבוד לסיפור אחר ,על בלש אחר,נטוורק מוציאים בגאון את העונה הראשונה ,13 פרקים על בלשים שאת רובם לא תוכלו לראות בשום מקום אחר (מלבד בספרות כמובן) .

אני החלטתי לעשות איזה מדריך פרקים קטן ולא מחייב לעונה הראשונה,כולל קישורים (אם ישנן כאלו) להורדת הסיפור המקורי (או קובץ הסיפורים) .בגלל שמדובר בסיפורים ישנים שעברו כבר לנחלת הכלל,אני בחרתי באתר Many books לעניין מפני שהוא נותן שלל פורמטים לקריאה או הדפסה לנוחות המשתמש.

A Message from the Deep Sea
סיפור מסדרת ד"ר תורנדייק ,רופא ומדען שמשמתמש בשיתות מדעיות לפתור תעלומות,הסיפורים נכתבו ע"י R.Austin Freeman ,שהיה אף הוא רופא בעצמו,פרימן שיתף פעולה עם סופר אחר
שהיה אף הוא רופא Dr John James Pitcairn תחת השם המשותף "קליפורד אשדאון".

The Missing Witness Sensation
סיפור מסדרת הבלש העיוור מקס קרדוס,של הסופר ארנסט ברמאה ,הסיפור הזה לא זמין אונליין, כפיצוים קישור להורדת סיפורים אחרים של קרדוס.

The Affair of the Avalanche Bicycle and Tyre Co. Ltd.
סיפור מסדרת הבלש הנוכל דונגיטון של ארתור מוריסון,הטוויסט שהבלש הוא בעצם איש רע וחסר מצפון עובד מצוין בסיפור הזה ובסיפור השני של דונגיטון באנתולגיה.

The Duchess of Wiltshire's Diamonds
סיפור של גאי בוטבי ,יליד אוסטרליה .סיימון קריין (רוי דוטריס) הפורץ הנוצץ בעקבות יהלומיה של הדוכסית מווילטשייר.

The Horse of the Invisible
אולי הסיפור הכי חשוב באנתלוגיה,סיפור מכונן בז'אנר ה Psychic detective שבו בלש בן תמותה נתקל בתופעה על טבעית ומנסה למצוא לה הסבר,לפעמים ההסבר הוא על טבעי ולפעמים לא.הז'אנר מאוד פולארי בימינו במיוחד בסדרות טלבזיה כמו "תיקים באפילה",בסיפור עצמו תומאס קארנקי לוקח על עצמו מקרה מוזר ,סוס שאיש אינו רואה אך כולם שומעים,בתפקיד קראנקי מופיע דונלד פלזנס והוא האדם היחיד לדעתי שאי פעם שיחק את הגיבור,מבוסס על סיפורים של ויליאם הופ הודג'סון.

The Case of the Mirror of Portugal
סיפור דונגינגון השני,גם כן יש מעשי נוכלות מצד הבלש.

Madame Sara
פחות סיפור מיסתורין,יותר סיפור על טבעי ומצמרר,מדאם שרה,אישה שנראית צעירה לגילה מטילה את חיתתה על גברי בריטניה הצעירים,סיפור שיותר מכל מרמז הרבה דברים,אבל כמעט לא מראה כלום,מבוסס על סיפור קצר של רוברט יוסטוס ואל. טי. מיד(אליבת טומסינה מיד סמית') .

The Case of the Dixon Torpedo
ארתור מוריסון חוזר בסיפור על הבלש ג'ונתן פרייד,מופיע באוסף סיפורי מרטין יואיט שלו.

The Woman in the Big Hat
סיפור מסדרת ליידי מולי מהסקוטלנד יארד של הברונית אורצ'י ,מחברת הסקרלט פימפרנייל.אחת מהבלשיות הראשונות בספרות הבריטית.

The Affair of the Tortoise
מרטין יואיט של ארתור מוריסון חוקר.

The Assyrian Rejuvenator
הבלש רומני פרינגל (דונלד סינדן) בסיפור של צמד הכותבים שהוזכרו לעיל "קליפורד אשדון" בסיפור שלא זמין באינטרנט.נמצא באוסף של רומני פרינגל.

The Ripening Rubies
מקס פמברטון כותב על התכשיטן ברנדרד סאטון הפותר מקרה בחברה הגבוהה.

The Case of Laker, Absconded
עוד מרטין יואיט אחד.

זהו,עושה לי שאני כותב על זה חשק לראות את זה ועוד יותר חשק לקרוא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה